Bab Peupeuncitan

أجمعوا على أن الذبائح المعتد بها ذبيحة المسلم العاقل الذى يتأتى منه الذبح سواء الذكر والأنثى ، و أجمعوا على تحريم ذبائح الكفار غير اهل الكتاب
Para imam madzhab mufakat yen pepencitan anu dianggap sah nyaeta pencitan jalma islam, boga akal, jeung bias mencit, boh lalaki atawa awewe, maranteunna oge mufakat yen pencitan jalma kafir eta haram. Benten sareng pencitan ahlul kitab.

أجمعوا على أن الذكاة تصح بكلّ ما ينهر الدم  ويحصل به القطع من سكين ، وسيف، وزجاج ، وحجر وقصب له حد يبضع كما يبضع السلاح المحدد ، واختلفوا فى الذكاة بالسن والظفر
Para imam madzhab oge mufakat yen mencit bias dipigawe kalawan make hiji perkara anu bias ngaluarkeun geutih jeung megatkeun tikoro saperti peso, pedang, batu, awi anu diseukeutan ( hinis ) , namung maranteunna beda pamadegan ngeunaan mencit kalawan make huntu jeung kuku.

فقال مالك والشافعى وأحمد : لاتصح الذكاة بهما
Imam Maliki, Imam Syafi`I jeung Imam Hambali ngadawuh : henteu sah mencit kalawan make huntu jeung kuku. 

وقال أبو حنيفة : تصح إذا كانا منفصلين،
Imam Hanafi boga pamadegan : kengeng lamun duanana geus pegat tina awak.

والمجزئ فى الذكاة فطع الحلقوم والمرئ ولايجب قطع الودجين بل يستحب عند الشافعى وأحمد ،
Geus ditingal sah mencit upama geus dikeureut tikoro jeung tikoro sato peupeuncitan eta. Henteu wajib ngeureut dua urat kajaba mung mustahab ( sunnah ). Kitu numutkeun Imam Syafi`I sareng Imam Hambali.

وقال أبو حنيفة : يجزئ قطع الحلقوم والمرئ وأحد الودجين ،
Imam Hanafi boga pamadegan : wajib mencit tikoro jeug tikoro  sarta salah sahiji ti pembuluh geutih

وقال مالك : يجب قطع جميع هذه الأربعة وهى الحلقوم والمرئ والودجان
Imam Maliki  boga pamadegan : wajib mencit kaopat-opatna nyaeta tikoro ( genggerong ), tikoro, pembuluh geutih balik jeung nadi dina beuheung. 

فَالْحُلْقُوْمُ: هُوَ مَجْرَى النَّفَسِ

Mangka ari  Al-Hulqum )  tikoro) nyaeta saluran pernafasan  ) tempat saluran nafas )

وَالْمَرِيءُ : هُوَ مَجْرَى الطَّعَامِ وَالشَّرَابِ
Jeung ari Al-Mari`u )  tikoro) nyaeta saluran kadaharan jeung inuman   ) tempat neleg kadaharan )

وَاْلوَدْجَانِ: هُمَا العِرْقَانِ اْلمُتَقَابِلَانِ اْلمُحِيْطَانِ بِالْحُلْقُوْمِ

Jeung ari Al-Wadjaan, nyaeta dua urat ( kandel ) anu pahareup-hareup duanana anu nguliringan kana tikoro ) tempat kocoran nafas ) 

Wincikan hukum na anu patali reujeung peupeuncitan nyaeta :
- Lamun pegat sakabehna ( nyatana 2 Wadaajun وَدَاجٌ  ( 2 urat beuheung ), Al-Mari`u sareng Al-Hulqum ) mangka eta langkung utami . 
- Lamun pegat al-wadjaan jeung al-hulqum mangka sah.
- Lamun pegat al-wadjaan jeung al-mari` mangka sah.
- Lamun pegat al-wadjaan wungkul mangka sah.
- Lamun pegat al-hulqum jeung  al-mari`,lumangsung beda pamadegan. Anu rojih nyaeta henteu sah.
- Lamun pegat al-hulqum wungkul mangka henteu sah.
- Lamun pegat al-mari` wungkul mangka henteu sah.
- Lamun pegat salah sahiji ti al-wadjaan wungkul,mangka henteu sah. (Syarh Bulugh,6/52-53)

فصل :  لو أبان الرأس  لم يحرم بالاتفاق ،
Hanteu diharamkeun upama sirah sato peupeuncitan dibuntungkeun neupika leupas tina awakna , kitu numutkeun pamadegan para imam madzhab.

وحكى عن سعيد بن المسيب أنه يحرم ،
Ibnu Al-Musayyab : perkara kitu diharamkeun.

ولو ذبح حيوانا من قفاه وبقى فيه حياة مستقرة إن قطع لحلقوم حل وإلا فلا عند أبى حنيفة والشافعى ، وتعرف الحياة المستقرة بالحركة الشديدة مع خروج الدم ،
Upama hiji jalma mencit sato tina pundukna, jeung masih keneh aya kahirupan numutkeun perkiraan, mangka eta pencitan halal di dahar upama geus kapeuncit tikorona. Upama tikorona teu kapeuncit mangka hanteu meunang didahar. Kahirupan numutkeun perkiraan eta bisa dikanyahokeun tina gerakan anu tembong dibarengan kaluarna geutih. Kitu numutkeun Imam Syafi`I sareng Imam Hanafi.
وقال مالك وأحمد : لايحل بحال
Numutkeun Imam Maliki sareng Imam Hambali : hanteu halal

والسنة أن تنحر الإبل معقولة وتذبح البقر والغنم مضجعة بالاتفاق ،

Numutkeun sunnah onta dipeuncit kalawan cara ditalian sukuna, sedengkeun sapi jeung domba dipeuncit kalawan cara digolerkeun kitu numutkeun ka mufakatan para Imam Madzhab.

فإن ذبح ما ينحر أو نحر ما يذبح حل عند أبى حنيفة والشافعى وأحمد
Meunang mencit sato kalawan mencit bagean deukeut dada kitu numutkeun Imam Syafi`I, Imam Hanafi sareng Imam hambali.
مع الكراهة عند مالك ، وقال مالك : إن نحر شاة أو ذبح بعيرا من غير ضرورة لم يؤكل ، وحمله بعض أصحابه على الكراهة ،
Namung numutkeun Imam maliki : Makruh
numutkeun pamadegan Imam maliki : upama domba dipeuncit dina bagean deukeut dadana atawa onta dipeuncit , padahal hanteu dina kaayaan kapaksa , mangka dagingna hanteu meunang didahar. Tatapina sapalih ulama panganut madzhabna ngamakruhkeunna.

ولو ذبح حيوان مأكول فوجد فى جوفه جنين ميت حل أكله عند الثلاثة ،
Upama hiji jalma mencit sato peupeuncitan , tuluy didahar , tuluy aya anakna anu geus paeh dijero beuteungna , mangka daging anakna halal didahar kitu numutkeun tilu imam madzhab.

وقال أبو حنيفة : لايحل
Kajaba imam hanafi boga pamadeugan : hanteu halal.


Tidak ada komentar:

Posting Komentar